tisdag, april 26, 2016

JAG TROR DET DRAR IHOP SIG

Det är natt, men jag tycker jag måste skriva lite om det senaste, som även kan bli det sista. Ingen som vet, men då har ni iallafall ett hum om läget. Har även skrivit mail till mina syskon som också de vet nu.

Blir inte mycket och tar med några bilder också.

Lördagmorgon, som vilken morgon som helst här. Om jag minns rätt. Blev ingen tömning på fredagen, tiden drog väl i väg. De har fullt upp och mer till på avdelningarna här.

På lördagen vid två tiden hämtades jag för att kolla med ultraljud och det bedömdes att buken tskulle tömmas. det görs av läkare på röntgen och det var nästan helt smärtfritt. Var bara själva bedövningen jag kände.

Eftersom jag är uttorkad höll jag själv koll och det kom en halvliter ganska snabbt. Nu har det totalt kommit ca 3.700 ml. Ska ha det kvar i natt är det sagt.

Vid 10 i går söndag tappade jag andan och fick panik. Otäckt som sjutton. Fick ta lugnande och snabbverkande morfinet och slemlösande i spruta. Det lugnande blev jag lustig av. Ungarna här på kvällen och tyckte det var lite otäckt att se mig.

Hur som helst lugnade det sig och jag sov i natt. Dagen varit dåsig och allt har tagit evigheter. Haft en avkomma här hela dagen och 08-dottern åkte ner med sina barn eftersom mannen är på jobbresa. De sover i min lägenhet.

Kläder fick jag inte på mig förrän halv fyra.

Vid 23 i natt var det samma och det lugnade sig. Tycker det börjar igen lite smått, men det är rosslingarna som stör mest. Ska larma och se om jag kan ta en snabbverkande morfin igen och sprutan för slemmet.
I kväll ville jag inte ha det lugnande eftersom jag ville skriva en del först. Men nu får de mosa i mig vad de vill, även sömnmedel.

Ja nu vet ni läget också.

morfinet och det slemtorkande i spruta. Rosslade även och kunde förstås inte få upp slem på grund av kraftlöshet.

16 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Tänker på dig! Du är en positiv kvinna som världen behöver!

Anonym sa...

Håll ut!!

Benny sa...

Tänker på dig,har tänt ljus o ber för dig att du blir bra.Fällde 1 tår tisdags kväll varma kramar Benny

Hanna sa...

Kramar fina människa

Anonym sa...

Kramar.
Roger S

Anonym sa...

Hej Greta
Önskar jag hade haft modet att träffa dig. Du verkar vara en stark människa. Sörjer verkligen det du måste gå igenom. Har varit igenom det du går igenom tillsammas med en närstående senste året. Du har en sund inställning. Gör det bästa av det så länge det går.
Kram Figge

Anonym sa...

Greta......du är den finaste...naturligaste och mest positiva person jag någonsin träffat. Det är svårt att förstå att just du skulle drabbas på detta sätt, med tanke på vad har givit av din personlighet till så många människor.
Tyvärr misstänker jag det värsta eftersom dina meddelanden här har uteblivit. Hoppas jag har fel.

Många Kramar från mig.
Lennart

X sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej, alla som har följt Gretas kamp! Är det någon som vet om Greta har somnat in nu?

Mvh
Dalmasen

Anonym sa...

Hejsan på er alla, följare av Linköpings svar på den gudomliga!

GB har vandrat vidare på livets stege och knackat på hos s;a Per, blivit insläppt, sitter där nu med fina nya vita vingar och blickar ned på oss här på jorden. Äter cheesecake och dricker champagne samt snaskar på mogna saftiga jordgubbar.

Lev väl nu den gudomliga.

Hälsar sjömannen

Roger S sa...

Vila i frid och tack för att vi fått a del av din kamp mot den vidrigaste av sjukdomar.
Roger S

Benny sa...

Lärde känna Greta våren 2007,hon var omtänksam o kärleksfull ,kommer alltid finnas i mitt hjärta saknar dig varma kramar Benny

Anonym sa...

Hejsan på er alla!

Den gudomliga reste iväg under vårens första sommardag, 1 maj. Finns i mitt minne numera.

Hälsar sjömannen

Anonym sa...

Jag såg dödsannonsen idag. Hon sände oss ett underbart väder till minne av en underbar kvinna. Kärleksfull, omtänksam, humoristisk, envis, egensinnig och fantastisk. Jag kan hitta hur många som helst omdömen om henne som visar min kärlek till henne. Jag är övertygad om att vi ses på andra sidan.

Hasse

Anonym sa...

Var Gretas riktiga initialer U.K? Jag träffade henne två gånger bara, men det skulle kännas mer personligt och bättre för mig om jag visste hennes riktiga namn.


Mvh
Dalmasen

Unknown sa...

Greta
Du var en god kvinna med integritet som spred glädje till dina medmänniskor.
Vila i frid!